Modern Gallery
Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

amatorbudujedom

wpisy na blogu

Umowa z architektem

Data dodania: 2013-08-05

blog budowlany - mojabudowa.pl

Jestem nadal na etapie wyboru architekta, ale podjęcie ostatecznej decyzji jest już bardzo blisko. Grafika powyżej to jeden ze zrealizowanych projektów architekta na którego się najprawdopodobniej zdecydujemy.

Aktualnie analizuję projekt umowy, który zawiera przygotowanie koncepcji i projektu budowlanego wraz z możliwością wykonania projektu wykonawczego w późniejszym terminie (do momentu otrzymania kredytu nie możemy być pewni, że budowa ruszy zgodnie z naszym planem, dlatego z projektem wykonawczym chcemy się wstrzymać).

Czy macie jakieś sugestie, coś o czym powinienem pamiętać zawierając taką umowę? Wszelkie komentarze naprawdę mile widziane. Po zawarciu umowy poinformuję Was na którego z wykonawców się zdecydowałem.

Cały proces wyboru architekta opiszę wkrótce na www.AmatorBudujeDom.pl.

14 Komentarze
Data dodania: 2013-08-06 05:53:25
A nie prościej byłoby kupić projekt gotowy z pracowni "domy z wizją"? Tam są bardzo podobne do Twojej wizualizacji.Pozdrawiam
odpowiedz
Data dodania: 2013-08-06 22:48:07
Właśnie trochę przeglądam tą stronę, ale problem jest taki, że działka jest po prostu mała (od ulicy 24m, głęboka na 19,5m). Przeglądałem już setki projektów i naprawdę zawsze jest coś nie tak - wynika to jedynie z wielkości działki. Niemniej, działkę kupiliśmy właśnie z taką świadomością, że projektu gotowego nie znajdziemy (mimo, że jest ich na rynku ponad 20 tysięcy).
odpowiedz
Odpowiedź do madera1m
Data dodania: 2013-08-06 12:05:13
Jak się otrząsnę po obejrzeniu tej wizualizacji ......to napiszę komentarz...
odpowiedz
Data dodania: 2013-08-06 22:51:35
Czekam z niecierpliwością... - chociaż to tylko przykładowa realizacja tego architekta.
odpowiedz
Odpowiedź do tyberiuszmalopolska
Data dodania: 2013-08-06 12:44:16
Jak dla mnie czyli osoby która 3 rok walczy z biurokracją, projektami etc. powiem tylko tak - jest tyle projektów gotowych dostępnych na rynku że nie widzę głębszego sensu w tworzeniu nowej dokumentacji. No chyba że jak mój dyrektor masz na postawienie domu milion w gotówce i stać cię na wywalenie 20-20 tysięcy za projekt. Wtedy oczywiście można się pokusić o coś narysowanego specjalnie pod siebie :) oczywiście architekt pewnie ten ,, indywidualny" projekt już komuś rysował lub narysuje bo przecież ty dostajesz dokumentację na wykonanie tylko swojego domu - własność intelektualna należy do niego.
odpowiedz
Data dodania: 2013-08-06 23:32:34
Cóż, myślę, że będzie to jednak prawdziwie indywidualny projekt, bo działka jest mała, a nasze oczekiwania specyficzne (co nie znaczy udziwnione). Co do praw autorskich to umowa jest zatytułowana: "Umowa o wykonanie i przekazanie praw autorskich do projektu architektonicznego", więc jeśli dobrze rozumiem to przejmuję prawa autorskie. Koszt projektu będzie oscylował w okolicach kwoty, którą wspomniałeś - sam początkowo myślałem, że będą to okolice 10 tysięcy. Jednak najdroższa oferta, którą otrzymałem przekracza 45 tysięcy... Dziękuję za komentarz, a Twoją stronę dodaję do obserwowanych, bo widzę, że wiele ciekawych doświadczeń masz na koncie. Jeśli jeszcze chcesz dodać coś w kwestii umowy to gorąco zachęcam.
odpowiedz
Odpowiedź do bubulowe64
Data dodania: 2013-08-10 19:24:37
....przywary i wady ludu ....
Ze względu że Twój blog jest inny jak wszystkie pozwolę sobie na takowyż komentarz..:) Otóż nie uważam że wydanie 10-20 tys. na projekt indywidualny jest jakąś ekstrawagancją ...budujemy ten wymarzony dom przeważnie raz w życiu i powinniśmy się go stworzyć takim ażeby spełniał nasze wymagania , oczekiwania ...i był tym jedynym...dlatego suma ta wydająca się dość sporym wydatkiem jako koszt cząstkowy nie stanowi jakiejś zawrotnej kwoty ....ja zawsze porównuje takie wydatki które normalny śmiertelnik ponosi z racji zakupu samochodu , zrobienia ogrodzenia czy czegoś tam ...rzeczy mniej ważnych a jednak się na nie zdecydujemy i nie robimy z tego wielkiego hallo....:) no ale tu chyba pokutuje zaszłość z czasów minionych gdzie pomysł ...własność intelektualna były rzeczami dla nas nie zrozumiałymi ...a raczej dobrem ogólnonarodowym....:) ech ale co tam.... ....najważniejsze że domek zawarty na ilustracji ..powala z nóg ...jeśli jest jeszcze funkcjonalny to czegóż więcej chcieć...!!!! piękny... Tak więc czy masz 100 mln czy długi w podobnej wysokości ... ale masz marzenie i cel ...nie patrz na nasze komentarze tylko spełniaj swoje marzenia....:)))Pozdrawiam
odpowiedz
Data dodania: 2013-08-11 21:35:59
Wszystko o czym piszesz to prawda:) ale jest jedno ale-projekty gotowe są przemyślane,ukierunkowane tak,aby potencjalny inwestor się nie zarżnął niezależnie czy ma kasę czy długi:) Tworząc projekt indywidualny,często inwestor daje się ponieść fantazji i wychodzą gargamele.Pamiętasz jakiś czas temu pisałam o domu mojej koleżanki-projekt indywidualny,a kompletnie do doopy.Więc wcale nie uważam,że wydanie 20-30 tyś.za projekt daje gwarancję,że dom Cię zachwyci i będzie przemyślany.Pozdrawiam Ciebie i Właściciela bloga,życząc dobrego wyboru.
odpowiedz
Odpowiedź do tyberiuszmalopolska
Data dodania: 2013-08-12 01:50:18
Przede wszystkim dziękuję Wam obu za Wasze komentarze. Naprawdę dużo dla mnie znaczą. To prawda, ten dom z założenia ma być tym jedynym i wymarzonym. Tak jak pisałem wcześniej koncepcja stworzenia projektu indywidualnego nie jest wynikiem tego, że dysponuję nadmiernym budżetem, ale konsekwencją świadomego zakupu działki budowlanej o niewielkich rozmiarach. Skoro jednak buduję dom, ten wymarzony, to jestem gotów wydać te 20 tysięcy na projekt budowlany, tym bardziej, że architekt mnie dość mocno ujął swoim podejściem - na pierwszym, zupełnie niezobowiązującym spotkaniu poświecił mi ponad 2 godziny czasu. Pokazał w jaki sposób będziemy pracować, korzystając z nowoczesnego oprogramowania, które pozwala na "chodzenie" po wirtualnym projekcie domu. Zapewnił, co jest zawarte w umowie, że projekt koncepcjny będzie modyfikowany tak długo, aż będziemy w pełni zadowoleni. To ważne, bo choć wiemy czego chcemy z żoną to jednak nie będziemy się czuć ograniczeni do dwóch czy też trzech poprawek. Ceny z nim nie chcę negocjować, bo chcę, aby pracował za pieniądze, z których będzie zadowolony. Poza tym projekt to nie praca jednej osoby, ale wręcz małego zespołu. Patrząc z pozycji architekta, właściciela firmy, widzę, że pieniądze, których oczekuje mają pokrycie w nakładzie pracy i środków. Zgadzam się, że gwarancji nigdy nie mam, dlatego jeszcze wszystko dokładnie analizuję zanim podpiszę tą ostateczną umowę. Jeśli podoba Wam się załączony powyżej projekt to strona architekta, którą podam po podpisaniu umowy z nim, też Was zachwyci - ciekawych projektów jest tam kilka. Wkrótce opiszę więcej na www.AmatorBudujeDom.pl o tym jak tego wyboru architekta dokonałem. Bez względu na to czy lubicie Facebooka czy też nie to zachęcam Was do polubienia mojej strony tam (www.fb.com/AmatorBudujeDom) dzięki czemu będziecie na bieżąco z moimi wpisami i nie tylko. Jeszcze raz dziękuję za komentarze i pozdrawiam serdecznie!
odpowiedz
Odpowiedź do madera1m
Data dodania: 2013-08-12 05:47:58
Cześć:) Bardzo dobrze,że analizujesz wszystko zanim podejmiesz ostateczną decyzję.Najważniejsze jest to abyś był zadowolony:) Powiem Ci jedną ciekawostkę-mam w rodzince p.architekt z którą spotkałam się całkiem niedawno.Zapytałam nad czym pracuje? powiedziała,że nad domem na trudną działkę(wąska i długa),a w swojej teczce miała ostatni katalog Domy z Wizją.Dokładnie będzie się wzorować na jednym z domów,a będzie to projekt indywidualny za cirka 30tyś:) Stąd moje pytanie o to właśnie biuro projektowe,bo zwróciłam na to uwagę.W opiniach można przeczytać o jakie zmiany ludzie pytają i jakich zmian można dokonywać.Wydłużają,zwężają,poszerzają i jest to możliwe za jakieś niewielkie pieniądze.Masz gotowy produkt,masz wizualizacje,więc wiesz czego możesz się spodziewać. Pozdrawiam i życzę miłego dnia
odpowiedz
Odpowiedź do amatorbudujedom
Data dodania: 2013-08-12 06:09:43
Czesc :))) juz dodalam Cie do obserwowanych :))) wow ... jesli chcesz taki dom pobudowac lub cos podobnego , to ja jestem zachwycona .... Czesto ogladam , a wlasciwie caly czas ogladam programy telewizyjne , gdzie pokazywane sa ekstrawaganckie domy na calym swiecie I takie wlasnie wrazenie zrobil na mnie obrazek w tym wpisie .... Ja bardzo cenie ludzi za orginalnosc I niebanalnosc I uwazam , ze projekty indiwidualne moze nie gwarantuja powtarzalnosci , ale sa napewno jedyne w swoim rodzaju .... Sama mam project indiwidualny , co prawda moze bez wielkiego szumu , bo utrzymany w bezpiecznym - tradycyjnym stylu , ale stworzony tylko dla nas I tylko przez nas , wciaz jestesmy zadowoleni , aczkolwiek gdybysmy zaczynali jeszcze raz to kilka rzeczy poszloby do poprawy , a w strefie gdzie jest garaz zrobilibysmy , ze tak powiem ... wizualny totalny odjazd ;)))) no ale to moze nie tym razem i nie ta okolica ..... Jednym slowem popieram koncepcje ,a i uwazam , ze z pomoca architekta (my tak owego nie mielismy) stworzycie cos orginalnego i tylko dla Was ..... zycze Wam powodzenia i trzymam w kciuki ....P.S. sama bryla domu daje mi do myslenia , ze calosc bedzie contemporary , a takie domy wrecz plyna , na zywo w srodku widzialam tylko 1 i bylam zachwycona przede wszystkim przeszkleniami i niebanalnymi pomyslami na sufitu i ogolnie otwarta przestrzenia ..... no i rzecz jasna wykonczenie domu , zupelnie inne niz moje .......
odpowiedz
Data dodania: 2013-08-12 11:05:36
Dziękuję za miły komentarz. Jak zawsze ciekaw jestem tego co właściciele domów, które zbudowali, zmieniliby w nich jeszcze. To są najczęściej bardzo cenne uwagi, więc jeśli mogę prosić to zachęcam do podzielenia się nimi. Projekt domu z pewnością będzie miał współczesny, nowoczesny charakter, ale to co ważniejsze dla nas to jego funkcjonalność i to będziemy przedkładać ponad jego zewnętrzny kształt.
odpowiedz
Odpowiedź do colonial
romka  
Data dodania: 2013-08-12 08:04:46
wow
zobaczyłam zdjęcie i od razu na myśl przyszły mi "wielkie projekty" które nałogowo łącznie z powtórkami oglądam na domo+ :)) w pisaniu umowy z architektem nie pomogę, bo żadnego nie mam o tym pojęcia, nie wiem co powinna zawierać ...na myśl przyszło mi tylko to, by regulowała również sposób nanoszenia poprawek... czasem, już w trakcie budowy, wychodzą różne niespodzianki, które wymagają zmian i warto pamiętać kto, za ile i w jakim czasie je zrobi :) chylę czoła, lubię takich odważnych ludzi, którzy budują domy inne niż wszyscy :) i tak jak z rozdziawioną buzią oglądam każdy odcinek wielkich projektów, tak życzyłabym sobie z takim samym wyrazem twarzy podglądać Waszą budowę :))))
odpowiedz
Data dodania: 2013-08-12 11:13:13
Wbrew pozorom ta uwaga o tym za ILE będą wykonywane poprawki jest bardzo cenna. Muszę o tym pomyśleć - może poproszę architekta o zawarcie cennika w umowie. Dziękuję za miłe słowa o odwadze, choć czasem trzeba być trochę szalonym, aby być odważnym :-) Zachęcam do obserwowania tego bloga, jak też do polubienia mojej strony na Facebooku: www.fb.com/AmatorBudujeDom
odpowiedz
Odpowiedź do romka
amatorbudujedom OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 25581
Komentarzy: 268
Obserwują: 35
Wpisów: 49 Galeria zdjęć: 99 Koszty
Projekt NIEZNANA
BUDYNEK - dom wolnostojący , piętrowy bez piwnicy
TECHNOLOGIA - murowana
MIEJSCE BUDOWY - Warszawa
ETAP BUDOWY - Brak