Modern Gallery
Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

naszawisterka17

wpisy na blogu

Nadanie numeru domu a nadanie numeru nieruchomości

Data dodania: 2018-01-09

Witam ! W oczekiwaniu na okna, w wolnej chwili wpadłam na pomysł, żeby już nadać numer domu. Zadzwoniłam więc do gminy z zapytaniem, jakie dokumenty trzeba złożyć żeby dostać nr domu oraz jakie warunki trzeba spełniać. Pani w urzędzie wytłumaczyła mi że są dwa wnioski, wniosek o nadanie numeru nieruchomości i wniosek o nadanie numeru domu. Różni się to tylko tym że wniosek o nadanie numeru domu można złożyć tylko po odbiorze budynku do użytku i  wtedy uprawnia cię to do meldunku, natomiast wniosek o nadanie numeru nieruchomości można złożyć już w momencie budowy ale nie można się jeszcze meldować. Fajne jest to że numer nieruchomości jeśli zostanie nadany będzie już taki sam jak numer domu, więc będziemy już wiedzieć jaki będzie nasz adres i jaki numer okaże się naszym szczęśliwym. 

Potrzebne dokumenty to :

!. Wniosek o ustalenie numeru porządkowego (wydruk ze strony gminy)

2. Oświadczenie kierownika budowy o rozpoczęciu robót budowlanych.

3.Mapa zasadnicza lub jakakolwiek inna gdzie widać granice działki i zjazd z drogi gminnej (ja skserowałam sobie mapkę zagospodarowania terenu ).

Pozdrawiam wszystkich i życzę wszystkim samych sukcesów budowlanych mna rok 2018.

10 Komentarze
asikris  
Data dodania: 2018-01-09 09:59:34
hallo
Oo ,bardzo fajna informacja ,gdzies kiedys czytalismy ze tylko po odebraniu domu nadadza nr a tu prosze-)pozdrawiamy
odpowiedz
Data dodania: 2018-01-09 10:11:01
Dzięki za wpis! Bardzo przydatna informacja, bo własnie zastanawiałam się jak będę zamawiać materiały wykończeniowe kurierem :) teraz już wiem i wniosek ze strony gminy pobrałam!
odpowiedz
Data dodania: 2018-01-09 10:28:37
Albo Pani w urzędzie nie doinformowana lub w waszej gminie są inne przepisy, bo ja mam budynek w budowie a numer budynku załatwiłem już rok temu. I mam już w obecnych dokumentach numer budynku
odpowiedz
Data dodania: 2018-01-09 22:15:31
Pracuję w Urzędzie Gminy i nadaje numery porządkowe, u nas wystarczy tylko mapka z budynkiem, nawet tym projektowanym i wniosek 😉 ale najwidoczniej różnie to bywa.
odpowiedz
Odpowiedź do danuta--dariusz
Data dodania: 2018-01-14 07:42:58
Tak jak napisałam wyżej numer można już dostać w czasie budowy, my też go będziemy już mieć pomimo że budowa jeszcze nie skończona, różnica polega tylko w tym, że jeśli budynek nie jest oddany do użytku nie można się jeszcze meldować i w waszym przypadku jest pewnie tak samo, bo pewnie zameldować się nie mogliście. U nas to się tylko nazywa numer nieruchomości a potem ten numer nieruchomości jest taki sam tylko zmienia się wniosek na wniosek o numer domu tylko po to żeby legalnie w urzędzie móc się zameldować, powodzenia :)
odpowiedz
Odpowiedź do danuta--dariusz
Data dodania: 2018-01-09 10:31:03
I jeszcze zapomniałem dodać że jak otrzymałem dokument o nadaniu numeru to do 14 dni musiałem zakupić tabliczkę z numerem i ulicą.
odpowiedz
dunia3
Data dodania: 2018-01-09 11:24:28
U mnie tak samo. Numer domu nadany przed odbiorem i odrazu nas zameldowała i tez wciągu 14dni musiał zawisnąć numer na budynku.
odpowiedz
Odpowiedź do danuta--dariusz
pa00
Data dodania: 2018-01-09 21:54:38
U mnie tak samo,numer domu miałam po złożeniu wniosku o nadanie numeru,dom jeszcze nie stał,a numer już miałam. Dom stoi ,a ja nadal tabliczki nie mam z numerem :P
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
Data dodania: 2018-01-14 07:44:56
w takim razie wszystko zależy od gminy, u nas dopóki budynek nie jest po odbiorze nie można się meldować
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
Data dodania: 2018-01-09 17:11:05
Od siebie dodam, że właśnie w piątek wpadłem na ten sam pomysł i dziś już odebrałem decyzję. Zainspirowała mnie koleżanka, która właśnie ma problem z trafianiem kurierów, bo jej numer jeszcze nie jest na żadnych mapach. W moim przypadku jest tylko jeden numer i w mojej gminie nie musi być nawet wydane pozwolenie na budowę. Trzeba tylko dostarczyć im mapkę z planowaną lokalizacją budynku i tyle. No i mam aż 30 dni na dorobienie się tabliczki adresowej :)
odpowiedz
naszawisterka17 OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 74087
Komentarzy: 576
Obserwują: 88
Wpisów: 108 Galeria zdjęć: 221 Koszty
Projekt DOM W WISTERIACH VER.2
BUDYNEK - dom wolnostojący , parterowy z poddaszem bez piwnicy
TECHNOLOGIA - murowana
MIEJSCE BUDOWY - Polska
ETAP BUDOWY - VI - Instalacje wewnętrzne