Modern Gallery
Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

wichrowewzgorza

2017-09-25

GWC - prawda czy fałsz

blog budowlany - mojabudowa.pl

Mimo skrajnych opinii o sensowności GWC podpiętego do rekuperatora zdecydowałem się go zrobić. Fakt. 25.000 zł to spory wydatek lecz warto go ponieść. Jakoś czuję że będzie dobrze. Wybór padł na system ground therm i dwieście metrów rur zakopanych dwa metry poniżej terenu. Wkrótce wrzucę fotki jak to wygląda)))) 

17 Komentarze
Data dodania: 2017-09-25 11:56:56
Opinie są podzielone. Osobiście jesteśmy na tak
odpowiedz
Data dodania: 2017-09-25 12:50:37
Wiec witajcie w klubie) A wy u siebie zrobiliście GWC?
odpowiedz
Odpowiedź do paula-pawel
Data dodania: 2017-09-25 13:14:55
Tak :) Mamy Rehau
odpowiedz
Odpowiedź do wichrowewzgorza
Data dodania: 2017-09-25 13:55:46
A o ile to niesekret mb rury? I jak sie latem sprawuje?
odpowiedz
Odpowiedź do paula-pawel
Data dodania: 2017-09-25 14:53:07
Nie mam pojęcia jak się sprawuje bo jeszcze nie mieszkamy ;) prowadzka planowana na wiosnę. Ceny niestety nie pamiętam. Musiałabym zerknąć na fv :) Jesteśmy już na innym etapie (okna, dachówki ) i ceny tego mam jeszcze w głowie. O rurach nawet nie pamiętam ze gdzieś tam leżą pod ziemią :)
odpowiedz
Odpowiedź do wichrowewzgorza
Data dodania: 2017-09-25 16:44:36
dzięki:)
odpowiedz
Odpowiedź do paula-pawel
Data dodania: 2017-09-25 19:53:55
Nie, za 25 tyś nie warto tego wydatku ponieść. Samo GWC za 25 tys?
odpowiedz
Data dodania: 2017-09-25 20:05:50
Pewno z rekuperacja :)
odpowiedz
Odpowiedź do kornelenergo
Data dodania: 2017-09-25 20:10:23
nie. Rekuperacja to koszt około 30 tys. System rur wraz z rekuperatorem,przepustnicami, sterowaniem itp itd. Rekuperacja wraz z GWC to około 55 tys. Niestety. Tu kompromisów nie ma.
odpowiedz
Odpowiedź do paula-pawel
Data dodania: 2017-09-25 20:08:11
Tak kolego. Wszytko zalezy od metrów kw domu. Ja mam prawie 400. Wiec powietrza potrzebuję okolo 1200m.szch w godzinę . Wg schematów projektowych skutkuje to "wężownicą" rur w ziemi okolo 200mb. Proponowano mi zasypac zwykle rury kanalizacyjne ale to fikcja. Niestety,technologia wymaga rur o wysokim współczynniku przenikania ciepla by wymiana pomiędzy temperaturą gruntu a przepływającym powietrzem była maksymalna.Dodatkowo niezbędne jest ochrona przed grzybami itp więc i specjalna powłoka rur od wewnątrz. Rura kanalizacyjna przeznaczona jest do czego innego więc zdecydowałem się na zakup systemu. A to ksztuje. Jestem przekonany że się zwroci.
odpowiedz
Odpowiedź do kornelenergo
Data dodania: 2017-09-25 20:27:20
Homekoncept 13 ma 200metrow użytkowych. Skąd więc 400? Nasz dom ma 200 użytkowych (nie włączam garażu, pom.gosp. i garazu) i chyba aż tyle nas to nie kosztowało A robimy N Rehau przeznaczonych do tego z powłoką antybakteryjna
odpowiedz
Odpowiedź do wichrowewzgorza
Data dodania: 2017-09-25 22:08:03
Ok, mam piwnicę 100 m kw do tego wersja rozszerzona o SPA kolejne120 m kw
odpowiedz
Odpowiedź do paula-pawel
Data dodania: 2017-09-26 07:51:22
Jeżeli chodzi o rury kanalizacyjne to masz rację. Ale powiedz mi czy rekuperator będzie u was chodził na 100% przez cały czas? No nie... Więc te 1200 m jest mocno przewymiarowane. GWC nigdy za wiele, aczkolwiek jeżeli macie wszystko dobrze zaprojektowane to będzie w domu komfortowo i to jest najważniejsze.
odpowiedz
Odpowiedź do wichrowewzgorza
Data dodania: 2017-09-26 08:18:27
Oczywiscie ze zalozenia projektowe zwykle są przesadzone. Wiem o tym
odpowiedz
Odpowiedź do kornelenergo
Data dodania: 2017-09-26 13:06:12
W przypadku projektów ogrzewania i wentylacji nie może być mowy o przesadzaniu, ponieważ będzie miało to konsekwencje w komforcie mieszkania. Powietrze będzie albo za wilgotne albo za suche. Oczywiście kwestia regulacji, ale różnie to później jest z tą regulacją.
odpowiedz
Odpowiedź do wichrowewzgorza
Data dodania: 2017-09-26 13:34:27
Dom to żywy organizm więc trudno zrobić z niego labolatorium rekuperacji. Bo albo przebywajà w nim dwie osoby kupa gości albo chce sie otworzyc okno zaburzając bilans powietrzny albo przy gotowaniu kapuśniaku włączy się okap) dlatego założenia założeniami a kapuśniak kspuśniakiem))€
odpowiedz
Odpowiedź do kornelenergo
zygmin  
Data dodania: 2018-03-06 12:10:14
konserwacja
Witam, zastanawiam się rownież nad nowoczesnym ogrzewaniem (pompa ciepła) oraz rekuperacją. Mam kilka pytań do osób, które już podjęły tą cieżką decyzję, CZY: -GWC = pompa ciepła czy jest to tylko element rekuperatora, który jakoby wspomaga system ogrzewnia budynku (latem chłodzi, zimą wprowadza cieplejsze potwietrze z głębi gruntu)? -koszty eksploatacji - rury zakopje się w ziemi i można o nich zapomnieć, czy jednak tzreba będzie za kilka lat rozkopywać ogród celem napraw / konserwacji? -polecacie jakieś firmy znające temat w wlkp i możecie polecić?
odpowiedz
wichrowewzgorza OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 190072
Komentarzy: 2672
Obserwują: 270
Wpisów: 465 Galeria zdjęć: 538
Projekt HOMEKONCEPT-13
BUDYNEK - dom wolnostojący , parterowy z poddaszem bez piwnicy
TECHNOLOGIA - murowana
MIEJSCE BUDOWY - Koziorozce
ETAP BUDOWY - VI - Instalacje wewnętrzne