Modern Gallery
Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

zuzana

wpisy na blogu

Nikt nie mówił że wybór okien to taki dylemat...

Blog:  zuzana
Data dodania: 2016-01-12

Jak w temacie :). Masakra.... Pomijając już temat trzech szyb, ciepłej ramki, profili, współczynnika utraty ciepła...

Zacznę od początku. Jak tylko wybraliśmy projekt zdecydowałam że w salonie mają być drzwi przesuwne HS (znając cenę tego rozwiązania), bo są wygodne, dają duże przeszklenia i nie mają progu. Potem okazało się że niski próg wcale nie jest taki fajny od strony szczelności, no i okno 2,5 m w systemie HS to trochę przerost techniki nad treścią :). Potem pokazano nam drzwi harmonijkowe :D... WOW... Można otworzyć całe 2,5 metra na ogród. Super chcemy je! Ale! Robią je tylko w drewnie, a ja nie chcę drewnianych okien ze względu na potrzebę pielęgnacji... No nic, znajdziemy kogoś kto robi je w PVC. Są, ale pojawiła się opinia że mało ekip je montuje i istnieje duże prawdopodobieństwo że zostaną zamontowane źle i będą nieszczelne :D. A przy okazji jednak zajmują miejsce w salonie pzry otwieraniu. No i jedno ważne pytanie, czy my będziemy otwierać to okno w ciągu dnia (owady, upał itd...)? W związku z tym zdecydowaliśmy z mężem, że jak już mają się rozwierać, to weźmy zwykłe tanie rozwierane :D... Ale obawiam się że 2,5m podzielone na trzy skrzydła da bardzo dużo ramy i w końcu "poszatkujemy" niemiłosiernie to szklenie. i wracamy do punktu wyjścia...

Obecnie decyzja stanęła na PSK (uchylno-przesuwne) i jednym fixie od zachodu, co będzie ładnie wyglądać w salonie ale, na elewacji zachodniej moim zdaniem razić będzie fix 1,8x2,4m w porównaniu do okna na pietrze dzielonego na 3 części...

No i ostatnia rzecz. KOLOR! Od początku miał być orzech i nic więcej, a teraz pojawił się kolor sosny. Pięknie wygląda jasna stolarka ale widziałam ją w kilku wydaniach i boję się tzw. zjawiska "sraczkowatości" :D Poniżej dwa zdjęcia tych samych profili pokazujące jak bardzo kolor może się zmienić. Na pierwszym planie Jasny dąb a na dużym oknie Sosna górska.

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

A tak przy okazji to pewnie przekroczę planowany budżet na okna o jakieś 5 tys :/

POMOCY!!!

22 Komentarze
Data dodania: 2016-01-12 10:45:17
Witajcie. Przerabiałem ten temat. Też chciałem PSK ale patrząc jak moi rodzice się z tym męczą to sobie odpuściłem. Problemy z zamknieciem drzwi bo ciągle trzeba ja regulować, jak przyjdzie silny wiatr to nie można ich dopchnąć. Pozdrawiam Mariusz
odpowiedz
zuzana  
Data dodania: 2016-01-12 10:50:01
Ponoć każdy kto montował PSK mówi, że teraz dopłaciłby do HS'a... My mamy dwa metry dalej okno/drzwi 100/240 bliżej kuchni i czuję w kościach że to będzie stanowić główne wyjście na taras i do ogrodu, dlatego nie chcę zapłacić 10 tys. za okno które może okazać się nie używane. No ale mam jednak wątpliwości.
odpowiedz
Odpowiedź do mariusznoelia2m
zuzana  
Data dodania: 2016-01-12 10:51:38
Ach... zapomniałam dodać że chcę PSK z automatem (to odrobinę poprawia komfort użytkowania). Ale na wiatr nie pomoże...
odpowiedz
Odpowiedź do mariusznoelia2m
Data dodania: 2016-01-12 12:19:14
Tak to prawda, kilka razy przy gwałtownych silnych wiatrach zamykałem takie drzwi i miałem problem.
odpowiedz
Odpowiedź do zuzana
beciacz
Data dodania: 2016-01-12 12:30:40
Ja zamówiłam HS pomimo kosztów ;)
odpowiedz
zuzana  
Data dodania: 2016-01-12 15:09:59
No nie pomagasz mi w decyzji :P :D
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
Data dodania: 2016-01-12 15:20:58
Masz rację jasna stolarka jest piękna, ale tak jak wspomniałaś, efekt "sraczkowatości" jest jak najbardziej widoczny. Ja widziałam takie domy i z daleka okna piękne, ale z bliska takie właśnie sraczkowate... A myślałaś o okach w kolorze WINCHESTER? Ja zakochałam się w nich od pierwszego wejrzenia i jakbym kupowała drugi raz stolarkę też porwałabym się na winchester. Ja jestem z nich mega zadowolona:)
odpowiedz
zuzana  
Data dodania: 2016-01-12 21:29:15
Winchester też jest przyjemny ale mój mąż stanowczo odmawia :D Też jestem bardziej za sosną, zobaczymy.
odpowiedz
Odpowiedź do kacha1106
Data dodania: 2016-01-12 21:03:22
ten sam dylemat
Mieliśmy podobne dylematy. Najbardziej przypadła nam do gustu sosna górska. Ostatecznie zamówiliśmy jasny dąb - z jednego powodu - do sosny nie ma ani bramy garażowej ani drzwi wejściowych, więc trzeba będzie mieszać kolory, czego nie chcieliśmy. Nie wiem, jak wygląda na żywo dąb jasny, ale na zdjęciach w blogu madera1m wg mnie całkiem nieźle. My będziemy mieć ciut jaśniejszy dach, bo łupek angoba. Powodzenia :)
odpowiedz
zuzana  
Data dodania: 2016-01-12 21:27:41
Ja nie mam problemu z doborem bramy garażowej bo jej po prostu nie mam :D (no nie ale w planach jest dobudowanie garażu i wtedy może być średnio). Co do drzwi to są schowane pod pylonem i inny kolor nie będzie bardzo widoczny (w sumie to nawet zastanawiam się czy nie zrobić szarych/białych zamiast drewnianych... Ale to następny temat.
odpowiedz
Odpowiedź do madera--gt
Data dodania: 2016-01-12 21:45:05
No to powiem tak - rozmawiałam z Panem, który ma okna w kolorze sosna górska i mówi, że obawiał się, ale jest zachwycony (ma blog na MB). Mówi też, że każdy kto go odwiedza dopytuje co to za kolor :)
odpowiedz
Odpowiedź do zuzana
Data dodania: 2016-01-16 18:46:44
właśnie jesteśmy na etapie wyboru okien w tym tygodniu zamawiamy i będzie to na 90% własnie sosna górska :D , nie widziałąm tego koloru na żywo tylko na próbniku , ale chyba zaryzykuje O_o , wybrałabym jasny dąb ale tam gdzie zamawiam nie mają tego koloru . winchester mógłby być ale szukam jaśniejszych okien . a co to za Pan na mb? może pochwalił sie zdjęciami okien ? :D
odpowiedz
Odpowiedź do madera--gt
Data dodania: 2016-01-16 21:20:38
Blog tego Pana to http://www.domoweklimaty.mojabudowa.pl/ . Jak do niego napisałam, to do mnie zadzwonił i chętnie odpowiedział na wszystkie pytania - wskazał też na co zwrócić uwagę przy zakupie tych okien (np. kolor tych wewnętrznych części okna itd.). Jak chcecie dąb jasny to możecie zamówić tam gdzie my - to nasz znajomy, wiem, że okna dostarcza też na rynek niemiecki, więc pewnie odległości mu niestraszne, a ceny ma konkurencyjne. My okna montujemy w środę - 5h drogi i możecie zobaczyć :P Pozdrawiam :)
odpowiedz
Odpowiedź do zetkanati
Data dodania: 2016-01-17 12:48:04
ahh domowe klimaty...to właśnie tam się napatrzyłam na te okna i nie mogą mi wyjść z głowy :) , planujemy te ramki w środku dać czarne chyba bedzie to lepiej wyglądało niż srebrne , sama nie wiem , te okna w domowych klimatach wyglądają super , tylko właśnie nie ma żadnego zdjęcia z bliska i obawiam się czy ładnie wyglądają te ciemniejsze smugi , czy nie ma na oknie takiego efektu pasów ..hmm
odpowiedz
Odpowiedź do madera--gt
Data dodania: 2016-01-17 12:51:02
no własnie a jaki ma być kolor tych wew części okna? chodzi o ramki w środku czy o rame widoczna po otwarciu okna w salonie powiedziano , że ma być w kolorze karmelowym czy jakoś tak , taki kolor jak przy winchesterach np . Ale czy to pasuje do sosny górskiej??! :)
odpowiedz
Odpowiedź do madera--gt
Data dodania: 2016-01-17 22:53:01
Ten Pan ma właśnie karmelowy środek i bardzo mu na tym zależało.
odpowiedz
Odpowiedź do zetkanati
zuzana  
Data dodania: 2016-02-03 01:05:29
Przyjżałam się dokładniej zdjęciom i w Domowychklimatach ramki są aluminiowe, natomiast karmelowy jest rdzeń. Ja właśnie już 3 dzień rozmyślam jakie ramki wybrać. Podobają mi się aluminiowe, ale one nie są "ciepłe". Ciepłe ramki natomiast mają kiepskie kolory względem sosny górskiej :(... Ewentualnie wybrałabym szare, ale to wygląda trochę plastikowo. Nie wiem co robić.
odpowiedz
Odpowiedź do madera--gt
Data dodania: 2016-01-16 18:50:00
a do sosny w planach biała brama, i prawdopodobnie białe drzwi :) , Krispol robi bramy w kolorze sosna górska , to 2 grupa kolorystyczna u nich.
odpowiedz
Data dodania: 2016-01-16 21:27:46
Jak się zdecydujecie na okna i drzwi w tym samym kolorze, to nie sugerujcie się nazwą tylko numerem koloru, bo różne firmy to różne odcienie/struktury. My mamy okna jasny dąb veki, ale brama i drzwi Wiśniowskiego dąb naturalny (mają ten sam nr koloru). Gdyby nie lotny Pan sprzedawca, który pokazał nam kolory, żeby się upewnić przed zamówieniem bramy garażowej, byłaby rozpacz, bo bramę zamawialiśmy w innej firmie i parę tygodni później i ja z marszu do sprzedawcy "chcę dąb jasny", ten mi wzornik daje, a ja mu "nie nie - dąb jasny i nic innego, bo takie mamy okna". Na szczęście uparł się na ten wzornik ...
odpowiedz
Odpowiedź do zetkanati
Data dodania: 2016-01-17 13:09:14
A taki kolor jak dąb naturalny? Tu przykład: http://www.drutex.pl/pl/oferta/okna/okna-pvc/okna-pvc-iglo-5.html Swoją drogą, jeszcze do niedawna za sraczkowaty uchodził złoty dąb, teraz oberwało się biednej sośnie górskiej;)
odpowiedz
Data dodania: 2016-01-17 22:50:11
Ten drutexa wydaje mi się jaśniejszy niż moje. Bramę musiałam mieć Wiśniowskiego z uwagi na cenę - dostałam 700 zł rabatu :) Wg mnie złoty dąb to klasyka, ja chciałam coś bardziej nowoczesnego. Sosna wg mnie bardzo fajna, choć też na żywo nie widziałam, a na wzorniku zniechęcała mnie struktura - taka inna (choć ten Pan domoweklimaty mówi, że nie jest zła i ma swój urok.
odpowiedz
Odpowiedź do dom-na-maxa
zuzana  
Data dodania: 2016-01-20 09:04:52
Podobnie jak Ty, ja widząc próbnik Sosny od razu go odrzuciłam przez równoległe usłojenie. Potem udało mi się porozmawiać z przedstawicielem Vetrex'u, powiedział że ma w biurze okno oklejone sosną która na próbniku wygląda niekorzystnie natomiast na oknie prezentuje się świetnie. Zgadzam się. Jasny dąb jest jakiś taki cytrynowy a sosna wyglądała zdecydowanie naturalniej. A równoległe słoje też wyglądają bardzo naturalnie.
odpowiedz
Odpowiedź do madera--gt
zuzana OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 55344
Komentarzy: 395
Obserwują: 96
Wpisów: 57 Galeria zdjęć: 145 Koszty
Projekt DOM PRZY CYPRYSOWEJ 7
BUDYNEK - dom wolnostojący , piętrowy bez piwnicy
TECHNOLOGIA - murowana
MIEJSCE BUDOWY - W odległej galaktyce
ETAP BUDOWY - V - Okna i drzwi