Modern Gallery
Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

mebelin

wpisy na blogu

OKNA czy płaca się 3 szyby cdn.

Blog:  mebelin
Data dodania: 2011-02-11

Link do 1 częśći, coś się pokićkało https://mebelin.mojabudowa.pl/?id=43657

A tu moje straty:

Strata w przeliczeniu na moje 30,91 m2 sezon grzewczy w zł

 

 

1

2

3

Gaz ziemny

667,66 zł

440,47 zł

347,74 zł

Węgiel kamienny

445,10 zł

293,65 zł

231,83 zł

Drewno

534,12 zł

352,37 zł

278,19 zł

 

Jak widać okna 3 szybowe i 6 komorowe dają najmniejszą stratę i wydawałoby się, że warto w nie zainwestować, proszę natomiast popatrzcie jak to się ma do zwrotu z tej inwestycji, w końcu za ciepłe okna płacimy więcej.

Porównanie okien AVANTE

1 i 2

Różnica w zakupie przy 30,91m2

2 685,63 zł

 

gaz

węgiel

drewno

Różnica wynikające ze strat w okresie grzewczym

227,19 zł

151,45 zł

181,75 zł

Zwrot inwestycji w czasie /lata

11,8

17,7

14,8

 

Porównane zostały okno standard oraz okno 3 szyby i profil 5

Porównanie ze standardem

1 i 3

różnica w cenie przy 30,91m2

5 018,97 zł

 

gaz

węgiel

drewno

Różnica w stracie

319,92 zł

213,28 zł

255,93 zł

Zwrot inwestycji w czasie /lata

15,7

23,5

19,6

 

Porównane zostały okno standard oraz okno 3 szyby i profil 6

Przy droższych nośnikach energii lub wzroście cen okres zwrotu się zmniejsza, skrócenie okresu grzewczego również wpłynie na szybszy zwrot z inwestycji ale ten który przyjąłem jest z ostatnich dość ciepłych 10 lat. Dla mnie inwestycją w izolację musi się zwracać ponieważ jest to inwestycja. Czyli PC, Reku, Solary, Ciepłe okna, Pustaki, zaprawa ciepłochronna, Lepsza wełna. Jeżeli coś zwraca się dłużej jak 10-15 lat jest to inwestycja z małym procentem zysku ponieważ czas również działa na te przedmioty, które mają jakąś tam swoją żywotność.

Na koniec, nie odradzam zakupów lepszych okien itd. Jeżeli, ktoś inwestuje w dom pasywny to wręcz polecam. Jeżeli już miałbym się zdecydować na cieplejsze okna to wybrałbym wersję nr2.

--------------------------------------------------- 27.03.2012r.-------------------------------------------------

Dodaję adnotację postu który napisałem już dawno dawno temu. Piszę aby nie zostac posądzony o hipokryzję. Zakupiłem okna DAKO TERMIX które teraz wychodzą cenowo wyjątkowo dobrze właściwie w cenie okien średnich. Dzieki temu zmieściłem się w swoich założeniach:

Różnica w zakupie to raptem 2500zł więć zakup będzie się wracać 10 lat czyli założenie 10-15 lat spełnione. Dodatkowo wiele gratisów o których zawsze mażyłem więc napewno się opłacało.

 

PROMOCJA DO KOŃCA MARCA !!!!

28 Komentarze
Data dodania: 2011-02-11 11:14:49
ciekawe wyliczenie myślę ze szybciej by sie zwróciły z ciepłym montażem. Chyba w muratorze ostatnio był dość ciekawy artykuł wzroście cen energii (gaz, prad, olej,wegiel) tak jak do kilku lat zmiany były niskie to z tego co pamiętam w ostatnich 3 latach były największe i nadal będą rosły dlatego kalkulacje ze coś sie zamortyzuje po 17 latach to trzeba wierzyć ze będzie to po niecałych 10
odpowiedz
mebelin  
Data dodania: 2011-02-11 11:20:15
Może nie musi, trzeba zwrócić na jeszcze jedną rzecz uwagę, ceny nie mogą rosnąc w nieskończoność... Zazwyczaj za nagłym wzrostem jest korekta cen, a nawet jeżeli nie to delikatne spowolnienie wzrostu. Murator pisze to za co mu płacą i dlatego przestałem kupować. Nie twierdze że sa to rzetelne wyliczenia i ważne jak 10 przykazań ale tylko poglądowe po to żeby wiedzieć że nie zawsze opłaca się wydawać na coś więcej bo to nie daje gwarancji oszczędności .
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2011-02-11 11:32:22
wg mnie to co napisałeś jest względne... Wyceniałeś tylko okna avante.. My zapłaciliśmy za nasze okna 6-kom i pakiet 3 szybowy razem 18 tys. Na zwykłe 5 komorowe z pakietem 2-szybowym mieliśmy od tej samej firmy ofertę na 15 tys. Z kolei w Oknoplaście, za okna do naszego domu "w standardzie" zapłacilibysmy 23 tys.. I jak tu porównywać???
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2011-02-11 11:34:31
zapomniałam dopisać, że za ciepłe w oknoplaście chcięli 27 tys.
odpowiedz
mebelin  
Data dodania: 2011-02-11 11:58:27
zgadzam się w 100%. Przedstawiam różnice na przykładzie, trudno wziąść wszystkich producentów pod lupę. Ale sama sobie możesz odpowiedzieć skoro 3000 różnicy to plus minus też parę ładnych latek trzeba poczekać na zwrot. Tabelki są poglądowe resztę samemu można policzyć, ja tylko ułatwiam sprawę
odpowiedz
rysiowa  
Data dodania: 2011-02-11 12:14:14
Kule!!! Ty to jesteś specjalista. Podziwiam Cię, że chciało Ci się szukać. Myślę, że jak ktoś się decyduje na 3 szybowe okna, to jest zdecydowany na bank i nie patrzy po ilu latach mu się zwróci. To tak jak z solarami :)
odpowiedz
lusilu  
Data dodania: 2011-02-11 12:46:42
Mebelin Ty to jesteś fachura widzę i każdy temat rozbierasz na części pierwsze - pogratulować!:)
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-11 12:48:39
My też robiliśmy wycenę w kilku firmach produkujących okna - wzięliśmy firmę ze średniej półki cenowej (Vetrex) i tam za okna 3-szybowe i profil 5-komorowy zapłaciliśmy o 2 tys. zł więcej niż za pakiet standardowy. Uważam, że te 2 tys. w stosunku do kosztów całego domu to nie jest dużo i warto było zainwestować w lepsze okna. Tak samo zrobiliśmy z murami - nasze mury są na półtorej pustaka,w środku 8 cm styro, będzie też reku i będą solary.Nie budujemy domu pasywnego, ale staramy się wybudować dom energooszczędny, dlatego też myślimy o jakimś ekologicznym piecu, np. słoma, pellety (mamy trochę własnej ziemi, wiec słoma byłaby za darmo!). Jestem pod wrażeniem Twoich obliczeń, bo ja to się na tym w ogóle nie znam :) Pozdrawiam :D
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-11 12:49:21
Rysióweczko,
zgadzam się - my jesteśmy właśnie takim "przypadkiem" :)
odpowiedz
rysiowa  
Data dodania: 2011-02-11 13:03:09
Kasiarosku
Wiadomo :))
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-11 13:09:18
Fajne podliczenie.Zawsze coś więcej można się dowiedzieć.;
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-11 13:18:53
co do oknoplastu to sie zgodzę jestem świerzo po wycenie do opałka - w rożnych ramach pakiet 2 szybowy od 19tys do 23 tys . Okna Bracia Bertrand 14198 i Vertex 17 tys pakiet trzy szybowy
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-11 13:43:03
Dzieki sliczne za linka- duzo ciekawych informacji mozna z twoich wyliczen wyciagnac
odpowiedz
mebelin  
Data dodania: 2011-02-11 14:23:41
Ja tam już gdzieś wspomniałem. Wielu z z nas zastanawia się inwestować w te nowinki nie inwestować. Jeden przelicza drugi nie przelicza, dla jednego 2000 to nie różnica inny liczy każdego grosza. We mnie płynie krew inwestora, jeżeli w coś inwestuje to musi to dla mnie zarobić. Co nie znaczy że mam wszystko najgorsze i brzydkie. Wystarczy cze uznajecie ten czas który przeznaczyłem na obliczenia i zebranie informacji.
odpowiedz
mebelin  
Data dodania: 2011-02-11 14:25:48
zapomniałem dodać - dla was ludziska :) co bysmy madrze budowali każdy zgodnie z własnymi przekonaniami a nie przekonaniami innych co maja błędne pojęcie.
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-11 14:55:06
ciągnąc naszą dyskusje pierszy napotkany link dot. cen wegla http://www.min-pan.krakow.pl/se/pelne_teksty22/czII/k22_kutkowski_z.pdf strona 4 jak od 1995 roku do 2004 ceny były dość stabilne to później był niezły pik. wiec twarde wyliczenia ze coś się zamortyzuje po 17 latach to takie gdybanie a trzeba się liczyć ze ceny źródeł energii będą rosły bo złoża topnieją. Wiec lepiej dopłacić trochę i dołożyć 3 szybę
odpowiedz
mebelin  
Data dodania: 2011-02-11 15:40:56
skoro mamy ciągnąć gdybaniem również jest że ceny energii będą non stop wzrastać choc szanse są napewno duże. Jak i to że za 15 lat zamontujesz sobie coś w domu co obniży koszty zużywanej energii. Ale... to jest moje zdanie subiektywne, maopalek nie zrobiłem tych wyliczeń aby udowadniać że ktoś dokonał złego zakupu ale chciałem dać do myślenia tym niezdecydowanym.
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-11 18:27:59
mebelin :-)
Na pewno ktoś skorzysta z tej wiedzy!!!!Dobrych i pożytecznych informacji nigdy za wiele na blogach!!!!!
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2011-02-11 20:38:10
zgadzam się z marta.dariusz. To przydatne informacje.. i pewnie dadzą innym do myślenia. Pozdrawiam
odpowiedz
lusilu  
Data dodania: 2011-02-11 22:18:12
No ja na pewno skorzystam, bo akurat rozkminiałam wątek dwu czy trzyszybowy.;)) Gdybym miała umiejętności to też bym tak rozbierała na części pierwsze, ale nie ta wiedza.:) Więc Mebelin licze na Ciebie;D
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-12 17:45:37
Wiesz co? Niezależnie od wyliczeń - mam od 16tu lat okna trzyszybowe i - mam ich dość. Te dwie zespolone są ok, ale trzecia, otwierana - paruje cholera. Wiem, że teraz jest inna technika, inne możliwości itd., ale to wpłynęło na moją decyzję o oknach 2 szybowych /no cena też, ale jestem totalnie zrażona ;) /
odpowiedz
mebelin  
Data dodania: 2011-02-14 10:52:04
Widzisz iskierka to jeszcze inny problem.
odpowiedz
atosik  
Data dodania: 2011-02-14 14:25:41
okna 3 szyby
Ja swoje okienka Dako Termix wybrałem 3 szybowe dlatego że wymęczyłem sobie porządny upust róznica między dwoma i trzema szybami to tylko 1400 PLN więc wybór był prosty, ja nie jestem w stanie sobie zrobić takiej tabelki jak ty zrobiłeś bo dopiero buduję dom i nie wiem jak to wszystko miałbym wyliczyć Pozdrawiam RN www.atosik.mojabudowa.pl
odpowiedz
mebelin  
Data dodania: 2011-02-14 17:04:25
Z chęcią pomogę jeżeli różnicy 1400 to zwrot gaz: 6,16 lat, węgiel: 9,24 lat. oczywiście licząc na moje m2 a mam ich niemal 31 jeżeli masz ich mniej wówczas ten okres zwrotu jeszcze się skraca. Taki okres zwrotu jest do przyjęcia i osobiście przychylam się do takiego zakupu. Ja tez dopiero buduję dom :) jest on moim pierwszym ale coś czuję że nieostatnim.
odpowiedz
atosik  
Data dodania: 2011-02-15 09:29:48
Widzisz u mnie będzie Pompa Ciepła u mnie jest tak całkowity obwód ościężnic 72,87m a powierzchnia okien to 28,14 m2 Pozdrawiam RN www.atosik.mojabudowa.pl
odpowiedz
mebelin  
Data dodania: 2011-02-15 12:11:51
PC nie daje oszczędności na poziomie 0 zł miesięcznie ale w efekcie jest !wygodnym! zarazem !oszczędnym! sposobem na ogrzanie domu jednak koszt inwestycji jest bardzo wysoki i "monotonnie" sie powtarzam zwrot inwestycji następuje po kilkudziesięciu latach. Mój znajomy ma PC i koszt z ostatniego całego roku ogrzewania (najwięcej w sezonie grzewczym)PC to 1600zł. Mój drugi kolega zapłacił za groszek 1800zł i zużył tyle również przez 1 rok łącznie z wodą ciepłą, trzeba się zaangażować ale teraz w workach przywożą i już nie jest to takie uciążliwe jak w postaci sypkiej. Wszystko zależy do czego porównujemy i jaki mamy pogląd, ja do przedstawienia sytuacji używam swoich subiektywnych spostrzeżeń pod kątem "opłacalności" wykonania danej inwestycji oraz "okresu jej zwrotu". Jeżeli ktoś myśli podobnie i jest w podobnej sytuacji jak ja to skorzysta z tych informacji jeżeli podziela inna opinię wówczas informacje podane przeze mnie nie mają dla niego żadnej wartości. Szanują decyzję o wyborze wybudowania pasywnych domów, lubię eksperymetować ale nie stać mnie na każdy eksperyment :) równiez pozdrawiam i czekam na odczucia jak to w trakcie uzytkowania PC jest.
odpowiedz
mebelin  
Data dodania: 2011-02-15 13:55:43
Zapomniałem dodać... jest jedena niezaprzeczalna korzyść z PC, i nic jej nie przebije. Jak zamkniemy kopalnie a ruski kurek z gazem zakręcą to ciekawie dla tych co PC nie mają nie będzie.
odpowiedz
atosik  
Data dodania: 2011-02-17 19:13:55
Hehehe chyba troszkę czarno to widzisz ale u mnie jest taka specyfika brak gazu a ze względów zdrowotnych nie wolno mi podnosic ciezarow - lekarz zezwala jedynie na maks piec kilo wiec meczarnia z ekogroszkiem badz weglem odpada
odpowiedz
mebelin OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 10397
Komentarzy: 277
Obserwują: 15
Wpisów: 44 Galeria zdjęć: 78 Koszty
Projekt NULL
BUDYNEK - dom wolnostojący , parterowy z poddaszem bez piwnicy
TECHNOLOGIA - murowana
MIEJSCE BUDOWY - Limanowa
ETAP BUDOWY - VI - Instalacje wewnętrzne