Modern Gallery
Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

rozek

wpisy na blogu

Strop zalany

Blog:  rozek
Data dodania: 2016-11-08

Strop zalany 25.10., czyli dokładnie 2 tygodnie temu. Majster miał być po Wszystkich Świętych, ale... cisza. Muszę zadzwonić, kiedy będzie, bo prognoza pogody wskazuje na przyjazną pogodę do 3 tygodni, a czas leci. Jeszcze w listopadzie chciałbym osiągnąć SSO. Ile czasu potrzeba do SSO, zakładając lane skosy?


blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl


tagi
Strop

Zakup działki z obciążoną hipoteką

Blog:  rozek
Data dodania: 2016-10-18

Chcę dokupić do swojej działki mały kawałek - 24m2; działka obciążona jest jednak hipoteką. Chcę się upewnić: czy kupując ją z obciążeniem odpowiadam za dług dłużnika osobistego wyłącznie do wartości tej działki? tzn. np. komornik ją zajmie i koniec...? Czy może jest jeszcze jakies ryzyko?

10 Komentarze
czortek  
Data dodania: 2016-10-18 18:44:22
nie sie wydaje, ze kupująć dzialkę z hipoteką odpowiadasz do całkowitej wysokości hipoteki jaka obciąza daną nieruchomość - to wszystko. Slowem, hipoteka poprzedniego wlaściciela, staje się Twoim dlugiem.
odpowiedz
rozek  
Data dodania: 2016-10-18 19:04:50
Tak, ale do wartości nieruchomości czyli byłbym tzw. dlużnikiem rzeczowym na zasadzie: jest dług zabieram dzialke bo jest wpis. Takie informacje bynajmniej posiadam
odpowiedz
Data dodania: 2016-10-18 19:27:31
O ile ja się orientowalam w temacie to trzeba zrobić podział, zeby ten kawałek wydzielić i wtedy właściciel działki udaje się do tego kto obciazyl hipotekę np. bank o wyłączenie tego kawałka z długu hipotecznego i wtedy ten kawałek dzialki staję się "czystym" kawałkiem który możecie bezpiecznie kupić :) tylko to bardzo długo trwa
odpowiedz
rozek  
Data dodania: 2016-10-18 19:39:18
Działka już jest podzielona. Biorę jednak pod uwagę że wierzyciel nie zgoda się. Oceniając ryzyko, to myślę, że jest niwielkie w związku z jej niska wartością, braku potencjalnego nabywcy i możliwością zaspokojenia pozostałą lwią częścią z domem będąca własnością sąsiada
odpowiedz
Odpowiedź do katarzyna1
7linii
Data dodania: 2016-10-18 20:14:56
tylko tej dokupionej działki nie przyłączaj do swojej księgi wieczystej-niech będzie osobno w nowozałożonej księdze
odpowiedz
rozek  
Data dodania: 2016-10-18 20:16:52
Pomyślałem o tym samym
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
7linii
Data dodania: 2016-10-18 20:24:12
ale najbezpieczniej bedzie najpierw wystapić do banku o tzw. zgodę na zwolnienie z obciążenia hipotecznego tej działeczki- i zazwyczaj nie ma z tym problemu,szczególnie,że to niewielka powierzchnia,tylko żeby bank załączył stosowne pełnomocnictwa dla pracowników banku,którzy tę zgode podpisują w trybie art.95 prawa bankowego- konieczne do wniosku do sądu w Wydziale ksiąg wieczystych.
odpowiedz
Data dodania: 2016-10-19 07:32:52
Przepraszam, że to napiszę, ale ludzie jak nie mają kłopotu to szukają go na siłę(!!). Motywacją może być zakup za tzw. "półdarmo" innej nie znajduję. Może ja już długo żyję i wiem, że takie okazje to nie okazje.
odpowiedz
rozek  
Data dodania: 2016-10-19 08:55:57
Zgadzam się. Ale to nie chodzi o okazję, bo w życiu bym nie kupił dużej działki obciążonej hipoteką. Tu chodzi o malutki kawałek, który i tak jest użytkowany przeze mnie (24m2).
odpowiedz
Odpowiedź do jaspis130maria
Data dodania: 2016-10-19 12:42:11
Jest używana, ale własnością jest osoby zadłużonej. Może źle zrozumiałam, ale skoro dalej jest na niej dług to kupujesz z hipoteką, godząc się na konsekwencje z tego wynikające. Tutaj będą wszyscy gdybać, może i w dobrej wierze, ale tylko bank może udzielić wiarygodnej informacji, np. wyrazić albo nie na zdjęcie z tej konkretnej działki hipoteki. W innym przypadku to nie bardzo rozumiem jaka korzyść z działki jak możecie ją stracić za czyjeś długi, nawet jak ona jest mała!
odpowiedz
Odpowiedź do rozek

Mury c.d.

Blog:  rozek
Data dodania: 2016-10-18

Dzisiaj szalowanie stropu.blog budowlany - mojabudowa.pl

Ściany się pną

Blog:  rozek
Data dodania: 2016-10-15

Ściany - efekt 2 dni pracy

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl


Kredyt problem

Blog:  rozek
Data dodania: 2016-10-12

Jest sprawa taka. Dom buduję na swojej działce, ale w pozwoleniu na budowę widnieje jeszcze kawałek działki sąsiada ze względu na zaprojektowany tam zjazd. Wynika to z warunków zabudowy niezbędnych do podziału jego działki, te same warunki posłużyły do projektu mojego domu. Sąsiad wyraził zgodę na ujęcie zjazdu w projekcie. Banki będą zapewne chciały własności dwu działek, również tej gdzie jest zaprojektowany wjazd, chociaż moja działka ma dostęp do drogi. Czy ktoś z Was miał taki misz-masz?


blog budowlany - mojabudowa.pl


5 Komentarze
onaja  
Data dodania: 2016-10-12 12:52:06
kiedy załatwialiśmy pozwolenie na budowę kawałek zjazdu przechodził przez naszą działkę. Zjazd to tzw. miedza, która była i jest nasza. trzeba było przesuwać mostek i dopiero potem dostaliśmy pozwolenie na budowę.
odpowiedz
Data dodania: 2016-10-12 17:15:01
Takiego miszmaszu nie miałam, ale jak my załatwialiśmy kredyt to bank chciał tylko wyspi KW działki na której budujemy i tylko numer KW działki stanowiącej dojazd (w naszym przypadku działka na której idzie droga gminna), więcej ich nie interesowało. Trzymam kciuki żeby nie było problemów :(
odpowiedz
rozek  
Data dodania: 2016-10-12 20:46:52
Teoretycznie nie widzę problemu, bo bank może dokonać wpisu na mojej działce, zobaczymy,dopytam. Chcę dokupić ten kawałek (24m2), ale... obciążony jest hipoteką. Albo kupię go, albo zmienię WZ i aneks do PnB. Na szczęście SSO planuje zbudować z własnych środków
odpowiedz
Data dodania: 2016-10-13 09:35:21
To jakby co, to możesz potem wziąć kredyt gotówkowy (do 200k dają zdaje się), nie hipoteczny. I wtedy ich w ogóle nie interesuje. Chyba, że planujesz jakąś bardzo dużą kwotę. :)
odpowiedz
Odpowiedź do rozek
rozek  
Data dodania: 2016-10-13 14:57:11
To prawda, ale jest droższy i na 7-8 lat. Przy hipotecznym planuję ok. 150 tys. Rozmawiam z BS, mówią, że to zależy co rzeczoznawca napisze w operacie, a rzeczoznawca mówi, że bank nie powinien robić problemów. A jak nie to będę robił trochę z bieżących oszczędności i kredytu got.
odpowiedz
Odpowiedź do naszpoliklet
rozek OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 20919
Komentarzy: 135
Obserwują: 32
Wpisów: 48 Galeria zdjęć: 81 Koszty
Projekt C203A SZCZUPŁY - WARIANT I
BUDYNEK - dom szeregowy , parterowy z poddaszem bez piwnicy
TECHNOLOGIA - murowana
MIEJSCE BUDOWY - świętokrzyskie
ETAP BUDOWY - VII - Wykończenia