Modern Gallery
Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

tamaryszekp

wpisy na blogu

niedziela

Blog:  tamaryszekp
Data dodania: 2013-02-17

Ponieważ rezta rodzinki w środku nocy zjechała "ze światu", miałam trochę czasu na  myślenie o opisanych poprzednio zmianach. Coś mnie niepokoiło... I słusznie!

Drogi Mężu! Czy po to mnie przed laty cierpliwie uczyłes tajemnic rysunku technicznego, żebym teraz nie mogła spać???

Ścianki na parterze prawdopodobnie nie przesuniemy, bo zapomnielismy o 3 schodkach... Łazienka jest o te ileś tam centymetrów niżej niż wiatrołap. A jeszcze niechcący zapędziąłm się w przekroje i projekt stropu i... nic mi nie gra. bo w projekcie stropu schody są w innym miejscu niż w rzucie parteru... metr różnicy prawie!

Nastęna rzecz do uzgodnienia, ech!

A na dodatek- koniecznie trzeba będzie w przyszości te schodki podświetlić, będą pułapką dla gości idących do WC

7 Komentarze
Data dodania: 2013-02-17 09:27:17
A ze mnie sie smieja co tak stale rozmyslasz...no i wlasnie tu jest odpowiedz -myslisz, ze juz cos zmienilas, a po intensywniejszym mysleniu okazuje sie, ze znowu jest jakies utrudnienie o ktorym trzeba pamietac
odpowiedz
Data dodania: 2013-02-17 10:41:38
Zdecydowanie lepiej teraz przemyśleć... dlatego lubię zaglądac do galli- i odpowiadać sobie na jej pytania
odpowiedz
Odpowiedź do kingakonradgwiazdka3
Data dodania: 2013-02-17 13:03:55
A ja lubie zagladac do Was:)
odpowiedz
Odpowiedź do tamaryszekp
miski  
Data dodania: 2013-02-19 16:12:23
oj budowanie wkręca mocno i spędza sen z powiek... Powodzenia-przyda się na pewno:)
odpowiedz
Data dodania: 2013-02-20 22:21:05
Masz rację - kibelek na dole jest 3 stopnie w dół, ale akurat nie wydaje mi się, żeby to było pułapką. Wyjdź z założenia, że jak masz gości to zawsze na parterze jest jasno, wiec schodki łatwo zauważyć. A jak ktoś z gości będzie na bani... :-) ... trudno... dla takich nawet prosta jak stół droga może byc zabójcza ;-)
odpowiedz
Data dodania: 2013-02-20 23:00:00
;-) to im schodki podświetlę, zawsze będę mogła powiedzieć, że ostrzegałam!
odpowiedz
Odpowiedź do dom-i-my
Data dodania: 2013-02-20 23:26:24
jak masz jeszcze możliwosc to podświetlaj! My zrobiliśmy tylko światełka na górę - na marginesie - świecą jak wschód słońca w Kaliforni... trochę w dół i na maxa w górę...czyli walą po oczach, ale trudno...zmieniać nie będziemy
odpowiedz
Odpowiedź do tamaryszekp

jeszcze sobota...

Blog:  tamaryszekp
Data dodania: 2013-02-16

Ku swojemu zdziwieniu odczytałam 1009 odwiedzinsurprise ... Ale ruch na mojejbudowie!

Inna rzecz, ze chyba sie powoli uzależniam- odkryłam to dziś, odgrzewając po raz trzeci nietkniętą kolację.

Z racji zmian w piwnicy- w łazience na parterze też trochę przesuniemy ścianę (czerwona strzałka), łatwiej będzie zabudować szafę w wiatrołapie, 55 cm to trochę za płytko. Jeśli zmienimy miejsce drzwi do łazienki (niebieskie), będzie chyba ładniej wyglądało miejsce wokół umywalki?

I tak chcemy wykasować drzwi w przejściu do piwnicy (zielony "ptaszek"), więc będzie miejsce. A fioletowe- to wielka szafa, którą tam postawię na różne takie z miotłą i wiaderkiem na czele

A! I drzwi w wiatrołapie będą się otwierały w drugą stronę, chyb się projektantowi chlapnęło

blog budowlany - mojabudowa.pl

sobota

Blog:  tamaryszekp
Data dodania: 2013-02-16

Oj! Zrobiło się nam- może nie goręcej, ale na pewno - cieplej jakoś....

Od pewnego czasu sprzeczaliśmy się o łazienkę na parterze, mąż twardo protestuje przeciw prysznicowi w niej, miałaby funkcjonowć jako ubikacja. Ja z kolei uważam, że 2 miejsca do kąpieli zdecydowanie sie przydają- może nie na codzień przy naszej trójce, ale w razie gości jest naprawdę wygodniej. Mąż - że goście, którzy przychodzą tylko posiedzieć - nie korzystają z prysznica. Itd. itp....

Zgodni jesteśmy tylko (jak na razi)e co do przeznaczenia pomieszczeń w piwnicy: później wkleję plany, ale to oznaczone 0/06 ma być dodatkowym pokojem o zmiennej fynkcji: w lecie - letnią sypialnią, gdyby nam za mocno w pokojach świeciło, na codzień miejscem do rozrabiania dla córki i koleżanek, w razie dłużej pomieszkujacych gości- spokojniejszą sypialnią, w dalekiej (oby!!!) przyszłosci  "senioratką". 

I- nagle mnie olśniło: jaki sens łażenia po schodach (zwłaszcza w ostatnim przypadku)?

Zrobimy dodatkową łazieneczkę w kotłowni. Żeby było więcej miejsca- przestawimy ściankę działową (najwyżej mniej słoików mi się zrobi  cheeky) w pomieszczeniu 0/03 lub w ogóle z niego zrezygnujemy - pan Krzysztof, szef ekipy budowlanej ma sprawdzić przepisy dotyczące kubatury kotłowni. Piec ma być gazowy, lub - jeśli wejdziemy w rekuperator- to pompa ciepła. Jak poniżej, tam, gdzie strzałka:

blog budowlany - mojabudowa.pl

 

Kolorki- to pralnia: czerwone zlew z ociekaczem, niebieskie: pralka, zielone: suszarka bębnowa. Poza tym- jescze jakiś stół do rozkadania róznych rzeczy, a na przeciwległej ścianie- półki na różne przedmioty- "suche i czyste" - od ciuchów sezonowych zaczynając, na zapasowych kocach i śpiworach kończąc.

A "cieplutko" zrobiło się nagle, gdy pan Krzysztof oswiadczył przy tej dyskusji: no, to musicie zdecydowac, w przyszły wtorek, albo środę trzeba będzie rozprowadzic rury pod wodę i kanalizę i już muszę wiedziec.

JUŻ????

Tak szybko???!!

I to nie żadne papierowe abstrakcje, tylko miarka i palcem trzeba pokazać: tu brodzik, tu  pralka????

 

4 Komentarze
Data dodania: 2013-02-16 21:16:19
oj skad ja znam te spory małzenskie :) my wprawdzie idziemy za tropem twojej połówki i bedziemy miec na dole tylko wc - pomniejszylismy nasza łazienke - wyrzucilismy prysznic i pralke - a pokoj dla gosci bedzie w kuchni, ktora wyladowała jako aneks w jadalni - i własnie o ta kuchnie i pokoj dla gosci mielismy najwiecej spiec :) - bo po co taki pokoj, bo zapachy w salnie beda z aneksu itp... nic jakos przegadałam meza i jest na moje :0 powodzenia w podjeciu własciwej decyzji - bo czasu nie macie za wiele, a jak w pospiechu sie decyduje to potem tez sie załuje niestey :(
odpowiedz
Data dodania: 2013-02-17 07:47:53
Nam projekt przypadł do gustu idealnie mimo,że gotowy.Także takich sporów nie mieliśmy .:))a musicie dogadać co i jak ,żeby zyło Wam się wygodnie.ja też na przysżłość zaplanowałam pokój dla seniorów:))hehe.buziaki
odpowiedz
Data dodania: 2013-02-17 08:20:55
Własciwie- to i tak nie są wielkie zmiany
odpowiedz
Odpowiedź do moni-sama
Data dodania: 2013-02-20 23:02:09
Uważam, że masz rację z prysznicem! Skoro jest ubikacja, to dlaczego nie dać tam prysznica. My też taką łazienkę będziemy mieć na dole, mimo, że u góry mamy jeszcze 2.Wydaje mi się, że taki układ ubikacja, łazienka to był w blokach i już raczej nie funkcjonuje w nowoczesnych domach.
odpowiedz

piątek

Blog:  tamaryszekp
Data dodania: 2013-02-16

Dzisiaj- fundamenty już bez szalunkow, dalej jakieś takie małe się wydają smiley

blog budowlany - mojabudowa.pl

 

blog budowlany - mojabudowa.pl

3 Komentarze
Data dodania: 2013-02-16 11:17:43
Witam, Widzę, że jesteśmy na podobnym etapie budowy. Życzę bezproblemowego budowania. Pozdrawiam.
odpowiedz
bartewa  
Data dodania: 2013-02-16 13:07:13
WOW! Robi Wrażenie! Idziecie jak burza!
odpowiedz
teatree  
Data dodania: 2013-02-19 07:58:42
WOW!!! naprawdę robi wrażenie, wszystko idealnie i jak równiutko...
odpowiedz

Odpowiadając...

Blog:  tamaryszekp
Data dodania: 2013-02-14

... Gosi (Salake):

umowę z wykonawcą mamy podpisaną na robociznę i materiały- stan zero to 97.000 złotych (wyszczególnione, spisuję z umowy: wykonanie ław i stóp fundamentowych; ściany fundamentowe z bloczka betonowego lub silikatowego; rozprowadzenie kanalizacji podposadzkowej (woda + kanalizacja); podsypka piaskowa, zagęszczenie, wylanie chudego betonu; murowanie ścian piwnicy; ułożenie nadproży, kominy typu SCHIEDELL; wykonanie stropu monolitycznego pamrteru i schodów piwnicy; izolacja cieplna i przeciwwilgociowa ścian piwnicznych; zasypanie i zagęszczenie gruntu wokół budynku)

Spośród kilku firm, do których się zwróciliśmy- ta odpowiedziałą z uczciwym rozpisaniem robót i - choć nie jest tania (a która jest?) została nam w osobistym "przetargu". Z innych- dwie nie odpowiedziały wcale, a w jednej zirytował nas tekst: "to pokaż pan nam tamtą wycenę, to zrobimy taniej".

 A później oglądaliśmy wykonanie u innych znajmych i to "taniej"   wyszło kiepsko

8 Komentarze
Data dodania: 2013-02-14 14:48:04
jeju za stan zero 97 tys???to duzo!
odpowiedz
Data dodania: 2013-02-14 14:54:07
Mnie to mówisz???? Załamuja mnie te koszty, ale nie mamy jak zająć się bardziej gospodarczym budowaniem
odpowiedz
Odpowiedź do majamajula
salake  
Data dodania: 2013-02-14 15:09:45
Myślę że biorąc pod uwagę aktualną sytuację na rynku to bardzo wysoko się ta firma ceni. Pozostaje wam tylko życzyć żeby wykonali jakościowo swoją pracę ,adekwatnie do wysokości swojej wypłaty. W moim przypadku kiedy szukałam firmy zdarzały się przypadki kiedy firmy żądały 60 tyś a inne 25 tyś za ten sam budynek.Odrzuciłam skraje oferty i zdecydowałam się na robociznę w ok 30 tyś. Większość firm się tak ceni.Wg mnie jak ma ktoś zrobić dobrze to zrobi dobrze za 30 tyś a jak ma sp.... robotę to sp..... ją za 60 tyś
odpowiedz
Odpowiedź do majamajula
salake  
Data dodania: 2013-02-14 15:02:28
Dziekuję bardzo
Trochę mi to rozjaśniło sytuację, choć w moim przypadku umówiłam się na samą robociznę całego budynku a materiały kupuję w swoim zakresie.Parter i poddasze jest bardzo łatwo wycenić natomiast problem jest z piwnicami:-( Osoba budująca podobny budynek do mojego stwierdziła że 50 tyś zł z robocizną wybudowała stan zero.Rozrzut cenowy wg mnie jest spory.Pozostaje tylko czekać ile wyjdzie stan zero w moim przypadku .Jeszcze raz dziękuję za pomoc:-)Pozdrawiam
odpowiedz
Data dodania: 2013-02-14 16:28:26
Np, same prace ziemne podrażają koszt
odpowiedz
Odpowiedź do salake
salake  
Data dodania: 2013-02-14 19:43:40
Godz. pracy koparki tj 70-80 zł W moim przypadku wykop pod piwnice tj ok3000 zł w zaokrągleniu. Żeby wykopać dół pod piwnice potrzebuje ok 42 godz pracy .Co on będzie robił tyle czasu???Przecież wykopania dołu pod piwnice to są 2 -3 dniówki po 8 godz.
odpowiedz
Odpowiedź do tamaryszekp
Data dodania: 2013-02-14 20:00:48
U nas trwało to na ostro 2 dni z rozwożeniem ziemi po nierównym terenie... ale właśnie tak nam rosną piwniczne koszty :-(
odpowiedz
Odpowiedź do salake
Data dodania: 2013-02-14 15:52:02
mnie te ceny nie dziwią, u nas też sporo wszystko wychodziło także jestem wstanie sobie wyobrazić, że tyle to może kosztować :(
odpowiedz
tamaryszekp OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 36133
Komentarzy: 1288
Obserwują: 115
Wpisów: 191 Galeria zdjęć: 524 Koszty
Projekt DOM W TAMARYSZKACH
BUDYNEK - dom wolnostojący , parterowy z poddaszem z piwnicą
TECHNOLOGIA - murowana
MIEJSCE BUDOWY - Zachodniopomorskie
ETAP BUDOWY - VII - Wykończenia